gambia 2012 (långt inlägg)

| Postat i: Emis thoughts
1
Wow, vet verkligen inte vart jag ska börja!
 
Vårt flyg var försenat, så vi satt på Arlanda från klockan fyra på morgonen till halv nio, aldrig varit så trött haha! Vi kom fram till vårt hotell (Bakotu hotel) runt fem, sex och gick & åt. På hotellet hade de inte så bra mat, så vi åt oftast ute, förutom frukost. Denhär veckan gick så snabbt. Jag solade knappt, för vi gjorde hela tiden saker, samtidigt som vi knappt hann med någonting känns det som! Pressade i solen de sista timmarna innan flyget igår men nejnej, mamma bara skrattade och ba ''Har du verkligen varit i Afrika?'' haha! Säger ju det, min hy är konstig, inte ens i Afrika blri jag brun!
 
Iallafall. Vi var i Senegammbia och åt och promenerade där några gånger, många restauranger & sådär. Var även på en stor marknad i Serrekunda, det var så sjukt mycket folk, de flesta bara satt och gjorde ingenting..En dag åkte vi med färjan över till Senegal och skulle på safari! Varmaste dagen ever, alltså tänk er ALLA mina dansträningar under alla mina 19 år, slå ihop dom och ni inser hur svettiga vi var, hahahaha så sjukt! Aldrig velat duscha så mycket som då! Men det var ändå en bra dag! Vi åkte dit med vår guide som heter Alex, han bodde bara en bit bort från vårt hotell, supersnäll och söt kille! En dag åkte vi ut med en båt på havet och skulle fiska (jag solade bara) meeeen alla mådde illa så vi var bara på båten i typ två timmar, om ens det. LOL. En kväll hade dom en FET reggaenight på en bar på stranden, jag mådde inte så bra men jag dansade med Alex och Philip ändå! Kvällar då det inte var reggae i högtalarna var det afrikansk dans och musik live. Så härligt!
 
Varje kväll tog jag strandpromenader och plockade snäckor, om det inte var med Alex så gick jag ensam, fast det kom så många bumsters att man aldrig fick vara själv. Så det var även därför vi knappt solade och badade vid havet, där fanns det FÖR mycket bumsters. Från hotellet till havet tog det ungefär 3 minuter att gå, men för oss tog det typ 25 minuter då alla ba ''Come look in my shop'' och dom vääääääääääääägrade ta ett nej. Fyfan haha. Dock blev jag typ poppis, haha as konstigt. Hörde hela tiden ''ey rastagirl, ey rastababy, my empress how are you today'' asså SÖTAAAA!!
 
Fick många fina vänner där borta, Alex, Philip och Joe. Speciellt de tre. Joe är en riiiktig rastaman, han hade en butik med handgjorda grejer, små statyer, väggprydnader, smycken, wow, han är verkligen DUKTIG! Vi satt ute många kvällar och pratade och skrattade, haha en kväll var vi så övertrötta att vi skrattade bara typ jag rörde på mig. Han har verkligen ett hjärta av guld och vi kunde inte sluta kramas när jag skulle åka, ååhhh människorna där alltså!
 
Nu till miljön eller vad man ska säga. Gambia är ju typ Afrikas fattigaste land. Jag trodde inte på det förrns jag själv såg det med egna ögon. Jag ska aldrig mer klaga på hur jag har det, folk där borta bodde i små skjul, om ens det. Deras kläder var helt trasiga, de sträckte fram sina händer när man åkte förbi, gatorna var smutsiga, fanns inte en enda papperskorg alltså. På marknaden var det värst, alltså jag fick hålla mig många gånger för annars skulle jag gråta hela tiden.. Hemskt. Men trots Gambias fattigdom så ÄLSKAR jag landet. Jag ska DEFINITIVT tillbaka dit. Människorna är snälla rakt igenom, vädret är helt underbart, maten, drinkarna, wow! Fattigdom stoppar inte mig, detdär landet har något extra. Något som alla måste få uppleva. Gambia, I already miss you!
 
Bilder får ni i ett annat inlägg, bildbomb :D
 
 
Hittills till gambia 2012 (långt inlägg)


cecilia

ÅH. så jävla kul att läsa. och se alla bilder. både låter och ser fantastiskt ut! glad för din skull!!!!

Svar: Det var verkligen UNDERBART Cissi, du mååååste dit <3
Emilia Marley


URL: http://byailicec.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: