Tack mamma

| Postat i: Emis thoughts
0
Ett inlägg till min mamma. Det är så mycket jag kan och vill säga, men jag ska försöka sammanfatta det litegrann..

Mamma, tack för att du uppfostrat mig till den tjej jag är idag. Jag försöker vara dottern du alltid velat ha. Vi har haft våra bråk, svåra tider, men vi har även löst det. När jag mår dåligt eller gråter finns du där och försöker trösta mig med dina konstiga metoder haha.
Jag är tacksam, för du har gjort mig till en bra tjej. Folk säger ibland att det finns få som mig. Och jag tackar dig för just det. Det finns många jag försöker intala att livet inte bara är utseende och alkohol och svartsjuka. För det är ju synd att se folk som dricker varje helg, ligger runt, whatever. Du har lärt mig att man ska bete sig bra, att man ska ta ansvar för det man gör. Jag tänker inte som andra tonårstjejer, jag är rättvis i mitt tankesätt. Jag gläder mig åt andra, ger kärlek. När jag var liten och frågade om vad falsk betyder sa du alltid ''Du förstår när du är äldre''. Och det gör jag nu. Du har alltid fått mig att tänka som en bra tjej ska. Jag är glad att jag inte ligger runt, dricker, ljuger, hatar. Världen är så mycket mer. Du har alltid sagt att man är ensam oavsett vad fast att man blir stark av det. Fast där har du lite fel ändå för att den enda som stannar är alltid ens mamma. Iallafall min mamma, du. Tänk att du kämpat i så många år, uppfostrat mig, fått se ett & annat, mått bra, mått dåligt, gjort ditt bästa. Om jag kunde ge dig den tiden då du kämpade så länge skulle jag gett dig varenda minut, extra, att leva för, göra sånt du inte kunde när du var för upptagen med att oroa dig för mig. Förlåt för allt jag utsatt dig för, allt oroande, all ilska, du vet. Jag är så stolt att just du är min mamma. Det kunde varit så mycket värre. Någon som inte brydde sig om hur man ska vara. Jag säger inte att jag, eller du, är perfekt. Men jag tror att du gjort mig till en bättre tjej än vad jag någonsin kommer kunna bli. Och jag tänker vara den tjejen, för inte bara jag, utan folk älskar den sortens människa. That's who I want to be. Trots allt jag kan säga ibland, skrika, slåss, gråta, tjata, gnälla, så älskar jag dig. ♥

2009

Hittills till Tack mamma





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: