Answering a question

| Postat i: Emis thoughts
0
 
Jaa, vad är svaret på denna fråga? Jo jag kommer att svara kindness. Sålänge man är trevlig mot andra får man kärlek och glädje tillbaka (om det inte är nån bitch med pms haha) . Jag är ingen sån person som kan kolla snett eller stirra oförskämt på någon for no reason, aldrig varit heller. Det var inte så jag blev uppfostrad och thank god.  Har jag en dålig dag låter jag det aldrig gå ut på främlingar. Aldrig. Hur mycket jag än vill slå dem på käften lol. Alla gånger jag jobbat/praktiserat har jag alltid lyckats hålla mig trevlig och glad. Jag tycker inte alls att det är svårt, det kommer naturligt. Mina problem är mina problem, inte andras. Ibland måste man släppa dem och komma ihåg att ingen i din omgivning vet. Så när jag nu jobbat eller praktiserat har jag alltid gett mina bästa svar, finaste hälsningar och det största leendet jag bara kan ge. För let's face it, det kommer man jävligt långt med. Ni vet själva hur det är när man handlar och kassörskan är FETT otrevlig. Kul...not? Haha, helt sjukt. Jag är rätt glad att jag är en trevlig person in general. Annars skulle det handla väldigt mycket om karma!
 
Och hur kan man förändra ''världen'' till en gladare plats dårå? Jag vet inte riktigt, men jag brukar ofta ge komplimanger till folk jag inte känner. T.ex om jag ser någon med otroligt fina ögon, någon snygg väska eller ja, vadsomhelst. Prova det! Folk LYSER upp verkligen, man blir själv tusen procent gladare. Och snälla, råkar ni gå in i någon eller liknande, säg inte bara ''oj'' och gå förbi. Försök att få upp kärleken och få ut något i stil med ''Oj förlåt, gick det bra?''. TRO mig, det är miljoner gånger bättre än ett oj. Och typ, om ni ser någon stirra på er, eller om någon ser ledsen ut; le mot dom. Ett trevlig, kärleksfullt leende. Det brukar jag göra och man får så mycket olika reaktioner. Jättekul. Ja..nu har jag predikat klart haha. Gillar denhär sidan med massa frågor/ämnen. Man tar sig en riktig funderare :)
 
Hittills till Answering a question





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: