hur går livet då?

| Postat i: Emis thoughts
2
Läste igenom massa gamla inlägg på min blogg och även kommentarer. Att man kan ha så fina läsare :)
 
Så hur går livet just nu? Jag ska vara ärlig, precis som jag alltid varit och mina läsare uppskattat. Livet är INTE en dans på rosor, man kan inte vara glad, positiv och älska livet varje jäkla dag. Det funkar inte, varje dag innehåller någon sorts irritation, ilska eller bitterhet. Vare sig det är om du missar bussen, råkar ta fel vattenflaska till träningen eller ramlar och skadar dig. Seriously. Jag mår just nu helt okej. Jag försöker att inte bryta ihop totalt pga jobb-problemet. Jag har vant mig vid att ha det mindre bra ekonomiskt, jag har alltid haft det så och för mig är det ingen ''oh my god-grej'' längre. Jag har lärt mig att leva med det. Visst, det är tufft, otroligt tufft, men efter regn kommer solsken, förhoppningsvis. Jag söker jobb som en dåre och jag kan FAKTISKT säga att jag är stolt över mig själv som inte gett upp hoppet än, hehe. De senaste dagarna då det varit soligt och skönt har jag iallafall mått bra. Varje gång en negativ tanke besökt mig har jag bara kastat den och tänkt på något annat istället. Just nu tänker jag mest på One love kryssningen, jag tänker på att vi ska vara med i en musikvideo och så tänker jag på att vi ska göra audition för en festival i sommar. That's it. De sakerna gör mig glad. Självklart gör min kille mig lycklig och glad, likaså Hana min fina vän. Men jag menade lite ''outside the box''. Jag vet att jag alltid sagt åt folk att det är okej att vara ledsen, att man blir starkare om man hinner sörja, vad det än gäller. Och så är fortfarande fallet. Det är okej. Men låt det inte ta över ditt liv. Även om mina problem gjort det nu då jag förlorat rätt mycket den senaste månaden. Bara att försöka resa sig upp igen. Låt det ta sin tid. Släpp in solen och se ljuset.
 
Nu babblar jag på som vanligt. Ville bara skriva av mig i min lilla internet-dagbok. Förresten, jag saknar er mina fina läsare som alltid kommenterade och stöttade mig, vart har ni tagit vägen? Det var så kul att kunna ''kommunicera'' med er. Puss!
 
 
 
 
Hittills till hur går livet då?


paui

Vi finns här, tyvärr låter livet ibland inte mig att hinna med nöjen, vilket din blogg är, ett nöje att läsa, följa och kommentera. Det är svårt att vara positiv om man är omringad av negativitet, därför är det viktigt att komma ihåg att söka sig till positiviteten, som du gör med dansen, musiken, de positiva personerna i din omgivning och att medvrtet försöka styra tankarna till positiva. Starkt jobbat! Bara att fortsätta på den linjen. Livet blir vad du gör det till.

Svar: Det är lugnt Paui jag vet att ni alltid finns för mig! Tack jag tycker de e jättekul stt du läser! Pussss
Emilia Marley

paui

Vi finns här, tyvärr låter livet ibland inte mig att hinna med nöjen, vilket din blogg är, ett nöje att läsa, följa och kommentera. Det är svårt att vara positiv om man är omringad av negativitet, därför är det viktigt att komma ihåg att söka sig till positiviteten, som du gör med dansen, musiken, de positiva personerna i din omgivning och att medvrtet försöka styra tankarna till positiva. Starkt jobbat! Bara att fortsätta på den linjen. Livet blir vad du gör det till.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: