att resa

| Postat i: Emis thoughts
0
 
Haha, vadå coming home again? Nejnej. Jag personligen älskar att resa. Inte bara för att komma till sol och bad, det är en vikig del ja, men när jag reser brukar jag ofta se mig mycket omkring och studera platsen jag är på. Jag tycker att det är otroligt intressant att se hur människor lever på denna jord. Hur de uttalar saker, hur de för sig, kropps-språk, hur deras land & kultur har format de. Jag älskar att upptäcka nya metoder osv utomlands. Bor man i Sverige (eller vilket land som helst) och har ett vanligt 9-17 jobb så blir det lätt att mn fastnar i sin bubbla och tror att allt är likadant överallt. Jag tycker inte om det..Man har ju ingen verklighets-uppfattning. Jag vill försöka se mig själv i andra länder, tänka hur jag skulle vara, göra saker etc. Kulturer, religioner och människor är så himla vackert. Jag kommer ihåg hur fort jag blev tårögd när jag var i Gambia. Människorna har verkligen inget mer än skjul och hyddor, men de är världens gladaste och snällaste människor. Jag hade bara sett på reklamer och läst lite, men jag kunde aldrig tänka mig känslan av att få se allt det live. I Spanien var folk väldigt trevliga och kärleksfulla utan några ''hidden agendas'', när jag var på Cypern såg jag ganska tydligt ''krocken'' mellan den turkiska och den grekiska sidan. På varje sida var typ ALLT helt annorlunda, inte alls likt varann, i Italien verkade folk väldigt uppåt, aktiva, hängde mycket folk i stan, på caféer, det känns som att folk går ut och gör saker mer där av någon anledning, eller iallafall på ett annat sätt, det verkade roligare än t.ex en utekväll här, haha. Liksom, jag tycker att det är inspirerande och lärorikt att se allt detta, allt man inte ser dagligen. Man lär sig otroligt mycket, man uppskattar mer, man tar åt sig på en helt annan nivå, och det gillar jag, starkt. Så ni kan ju tänka er hur spändjag är inför min Spanien-resa. Nu kommer jag vara där ett längre tag än sist (1 vecka) och jag ser fram emot att titta, lära mig och uppskatta! :)
 
Hittills till att resa





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: