Bye bye Coca cola

| Postat i: Emis thoughts
1
Igår såg jag en dokumentärfilm om Coca Cola. Den finns typ ingenstans märkte jag så om ni vill se den så kolla genom swefilmer.com. Denna dokumentär fick mig att öppna ögonen, rejält. Jag har aldrig någonsin tänkt på vad ingredienserna egentligen är, varifrån kolasmaken kommer, vad den gör med våra kroppar. Jag tänkte ''äsch jag kommer ändå fortsätta dricka det hur äckligt det än är (sanningen alltså) '' men nej, jag kommer aldrig mer att dricka Coca Cola. Coca cola har ett hemligt recept som bara två personer i världen vet om. Basically så var det en morfin/kokain-beroende apotekare som skapade Coca Cola. Det innehåller extrakt av kokablad (kokain), ammoniak, syra, äckligt mycket socker och kemikalier, samt karamellfärg. Denna dokumentär var så GRYMT gjord, de visade hur mycket Coca Cola håller för sig själva, hur mycket mystik det är, hur de undviker människors frågor om ingredienserna, de visade att invånarna i Mexico inte har något vatten då Cola fabriken tar allt. Alltså, nej, jag är så jävla äcklad. De visade även hur lederna och tänderna samt hjärnan påverkas utav alla ingredienser som blandats ihop. Jag är så äcklad, så jävla äcklad. Tänk att jag druckit detta i mer än tio år, varje dag i princip. BARN dricker detta. Och hur kan en regering tillåta att en produkt lanseras och säljs där HELA innehållet inte står med? För det är väl en lag, att på baksidan så ska allt innehåll stå? Jag blir illamående. Aldrig mer.
 
 
Hittills till Bye bye Coca cola


paui

Big up emi för det här inlägget! De gör ju samma sak i indien som i mexico och de tar ifrån folk vatten säkert på flera andra platser. Det e som du säger, man blir fan illamående. Ska kolla på filmen, heter den coca-cola eller?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: