this beautiful person

| Postat i: Emis friends&family, Emis thoughts
2
 
Jag satt och tänkte, försökte verkligen komma på någon vän..men den enda som hela tiden fanns i mitt huvud när det gäller detta är min moster Paulina. Ända sedan jag var liten har Paulina alltid visat att hon verkligen bryr sig om mig, att jag finns. Jag satt alltid med henne när hon fixade sig och beundrade hur vacker hon var (är!), satt med henne när hon kreativt gjorde om möbler osv i sitt rum, hon sminkade mig till alla sorters konstiga grejer och vi förevigade det med fotografier. Hon var den som fick mig in i reggaevärlden, bland annat pga hennes otroliga sångröst som ger mig rysningar varje varje gång samt hennes SJUKT bra-iga musiksmak. Vi köpte tyger, gjorde tröjor, bakade och larvade oss på bara det sättet jag och hon förstår och tycker är kul. Hon var den första som kom hem till mig efter ett självmordsförsök när jag var 13 (!) år gammal, hon var den som grät och visade att jag betyder något. Hon gjorde en låt till mig som jag än idag lyssnar på. Paulina är personen som bevisat att man inte behöver ha tre kg smink för att vara fin, hon är den som alltid peppat mig och stöttat mig vad jag än valt i livet. Skickat tips på jobb-sidor, annonser, roliga makeupgrejer, you name it. Hon har ringt mig tillsammans med hennes man och pratat och pratat tills jag mått bättre eller förstått något bättre. Hon har suttit och krigat med mig och mina läxor och aldrig gett upp hoppet om varken det eller mig. Hon var verkligen mitt ljus i mörkret under de åren vi var som tightast. Tänk att denna person är min moster?! Jag ser henne som min syster, min vän, min ängel. Jag är så otroligt tacksam för hennes stöd när det gäller mitt val av yrke, dansen, speciellt dansen. Gud vad denna människa STÅR KVAR vid ens sida. Hon är så humble, från topp till tå. Tänk att den coola tjejen nu är världens kreativaste, coolaste och finaste FRU OCH TVÅ-BARNS-MAMMA?! Jag sitter här med tårarna rinnandes ner för mina kinder, för denna människa..en sån människa som Paulina är borde ALLA ha i sitt liv. Som finns vid min sida även om hon inte gillar något jag gör eller säger. Hon som kan ringa samtidigt då jag försöker ringa henne, som ger världens bästa tips, råd, komplimanger, stöd, peppande ord, allt bra ni kan tänka er.
 
Jag skulle inte vara något utan henne. Hon har gjort mig till en så mycket bättre människa än vad jag någonsin skulle ha blivit. Jag har inga ord för hur mycket jag älskar henne, hur tacksam jag är för allt hon gjort för mig ända sedan jag var liten och hjälplös. Jag älskar henne så himla mycket, det går bara inte att beskriva..
 
 
Gamla bilder på Paulina. Hon gillar inte att lägga ut bilder på nätet osv, men ja här är hon. Men vem vet hur hon ser ut nu? ;) Hon kanske blivit smällfet och svarthårig? Haha nä jag skoja bara, men somsagt, gamla bilder. <3
 
 
 
 
Hittills till this beautiful person


paui

U surprised me! Fan va ja bölar just nu. Finner inga ord, det enda som kommer upp är ett tack med stora bokstäver. Du får en alltid att känna sig uppskattad. Är helt tagen och rörd. Älskar dig oxå som en syster! Kommer alltid att finnas här för dig och vet att du alltid ställer upp för mig. Är så stolt över dig!

paui

U surprised me! Fan va ja bölar just nu. Finner inga ord, det enda som kommer upp är ett tack med stora bokstäver. Du får en alltid att känna sig uppskattad. Är helt tagen och rörd. Älskar dig oxå som en syster! Kommer alltid att finnas här för dig och vet att du alltid ställer upp för mig. Är så stolt över dig!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: