spanien: skolan

| Postat i: Emis MakeUp obsession, SPANIEN 2014 UTB
0
 
Färgar fransar och bryn. Det var väldigt lätt och kul, iallafall om man gillar att pilla & pyssla (perfekt för mig!)
 
 
Här skulle vi göra en wash. En wash är när man har en skugga från ögat till brynet i endast en färg. Man kan ha starkare intensitet på vissa ställen eller samma styrka överallt.
 
 
Jag valde samma styrka överallt för en mer dramatisk look och det uppskattades av läraren!
 
 
Fotade när Becca skulle göra en glossy- sminkning med ENDAST fingrarna. Det var en utmaning!
 
 
Min sminkning på Becca, haha ni förståååår nog inte hur svårt det var att få det jämnt med de kladdiga skuggorna vi hade. Det var mycket finare irl måste jag säga. Ni borde prova detta! Använd endast fingrarna och använd blöta skuggor. A challenge!
 
 
Denna sminkning gjorde Agnes min roomie på mig, det skulle vara sminkat för svartvita foton!
 
 
Här fick jag en bröllops-sminkning, blev så nöjd!
 
 
Nicholie förklarar hur man använder Airbrush, ett magiskt verktyg!!!
 
 
Min höstiga sminkning på Elise med glitter i vitt, orange och grönt samt varma färger under!
 
 
Skönhets-sotning på Devi!
 
 
En lyckad svart sotning som jag gjorde på mig själv!
 
 
 
 
Här fick vi ta den MÖRKASTE foundationfärgen på oss själva, en enorm förändring! Helt plötsligt kände jag mig som Beyonce haha! Fick en komplimang av min lärare på denna, hon sa att jag fick det jämnt och fint utan fläckar och att jag skulle passa i mörk hy. Haha jasså!
 
 
Sista spegelbilden haha!
 
 
Såhääär kul var det att sminka killar!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hittills till spanien: skolan





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: