Spanien, Text

| Postat i: Emis days, SPANIEN 2014 UTB
0
What a trip! Jag vet inte riktigt vart jag ska börja, vill heller inte att detta blir en uppsats hehe.
 
Dessa tre veckor har varit sååå mycket bara. Jag har bott med världens underbaraste tjejer och vi har haft våra myskvällar och härliga pooldagar samt våra galna internskämt, kommer sakna det såååå mycket!  Det har varit underbart att bara ha en timmes internet varje dag då alla sitter o gör sina grejer och de resterande timmarna har man bara ägnat åt att lära känna varann, skratta och uppskatta momenten! Jag kom dock dit med alldeles för höga förväntningar måste jag säga. Utbildningens upplägg var inte riktigt vad jag tyckte var okej och det var stressigt som fan att försöka lära sig och utvecklas på tre veckor. TUR att jag hade mycket förkunskaper för jag kan tänka mig att folk som inte kan nånting om smink skulle faila hårt.. Koncentrationen var inte heller på topp då man är i samma sal som bartender & dj eleverna. Min lärare, Nichole, hon är verkligen en GRYM lärare och det var tack vare henne och hennes tro på mig som jag fortsatte att kriga trots att hjärnan kändes som gröt hehe.  I början var det jättejobbigt men jag pluggade varje kväll, varje rast, varje lediga stund. Jag festade bara 3 gånger och då gick jag ändå alltid hem tidigast, jag ville helt enkelt plugga och vara pigg under dagarna, saaamt minnas allt jag gjorde! Det var ju därför jag åkte dit! Jag fick iallafall mitt diplom SIST av alla och jag gjorde ifrån mig bäst på proven vilket kändes otroligt bra efter alla grejer jag missade för att plugget gick före. I'm so worth it och det känns fantastiskt! Nu har jag varit makeupartist i en vecka wohoo!

Boendet La Dama De Noche var magiskt! Allt var så perfekt där, så välskött och mysigt, och vi hade världens finaste berg som utsikt, så harmoniskt alltså. Varje gång man kört fast i boken så kollade man bara upp och allt kändes lättare. Älskade det! En gullig granne hade vi också, så det var sjysst hehe. Tyckte att det var lite tråkigt att allting låg så långt bort. Man var tvungen att ta taxi om man skulle till gallerior osv..där vi var fanns mest Gucci, Prada och såna butiker samt barer och klubbar. YAY....eller inte haha. Vägen till skolan var en jobbig sträcka som man gick kanske 5-6 gånger på en dag. Så motion har jag fått, oh ja! Sen var det väldigt dyrt där också. Hitta man något för under 50 kr var det halleluja moment, haha! Lite synd, man ville gärna göra mer roliga grejer men dom tror typ att det är las vegas..hmmm.

Jag är glad för att jag gjorde denna resa. Det var lite tråkigt dock att jag var den enda där som tog det seriöst, som var så ansvarig och skötte allt på bästa sätt och tänkte på konsekvenser utav sina handlingar osv. Ok visst att det fanns personer som var seriösa men resan blev mest en partygrej kändes det som. Inte många som tränade, pluggade eller promenerade (själva) för att utforska. Jaja, I freaking did it! Kommer inte på så mycket att säga mer..så ni får bilder istället :)
Hittills till Spanien, Text





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: