en förjävligt varm lördag

| Postat i: Emi pics, Emis days
0
Hej hej!
 
Om jorden kunde prata skulle jag vilja fråga hur den mår. All denna värme i norden, allt regn i östeuropa samt snön i chile är ju ett ganska tydligt tecken på vad vi människor gör, hur mycket skada som sker. Jag blir verkligen ledsen av att veta att mina barn eller barnbarn kanske måste fly till en annan planet en vacker dag. Ni som tänker att det är långsökt - det är det inte. Just saying. Tänker på dethär jättemycket. Jag älskar värme men nu har det varit olidligt, onormalt för Sverige. 
 
Igår var nog den varmaste dagen på flera år (?). På jobbet gick vi i princip runt huset med hundarna då asfalten var så stekhet att deras trampdynor hade kunnat brännas. Vi sköljer av dom med en slang och försöker få i dom vatten. Efter jobbet var jag brutalt trött, hungrig och pmsig, on top of that så var det nåt som hade hänt på vägen så alla bussar åt mitt håll var avstängda. YAY. Väntade i nästan en timme på en taxi, tog mig 2,5 h att komma hem haha. Det var bara att duscha av sig,äta en avokadosallad och sen blev jag upphämtad av Mr I. Vi skulle åka och bada men ärthjärnan jag packade ner allt utom bikini hehe..så vi var hos honom, chillade på hans balkong och verkligen njöt av varandras sällskap. Bästa fredagskvällen på väldigt väldigt länge 
 
 
 
 
Första bilden är tagen efter promenader och städning, svettet ba sprutade hahahaha
Och andra är tagen innan jag gick hemifrån igår. Lite fräschare - hade aldrig pallat smink i denna värme. Ni som sminkar er med foundation osv, cred till er :')
Hittills till en förjävligt varm lördag





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: